Raglan sweater

Siap jugak raglan sweater... Sweater ni order dari kak Mas...




Aku guna Baby Magic yarn Brand Ice...
100% baby arkilik memang sesuai knit untuk baby,
Panjang benang ni dalam 300++ meter...
Saiz jarum yg aku guna 4.5mm...





Sweater ni top down jadi aku knit dari atas ke bawah..
1st time aku try knit top down..
Selalunye dari bawah ke atas..
Aku start knit sweater ni hari khamis...



Hari jumaat dah dapat panjang ni .. Tangan mmg tak berhenti knit.. Hehehe





Bila dah jadi camni lagi tak sabar nk siapkan.. Nak tengok macam mana hasilnye...





Hari Ahad bahagian badan dah siap...





Hari Isnin baru siap sweater ni... Aku ambil masa selama dalam masa 5 hari nak siap kan sweater ni... Ye la pagi kena kerja opis.. Malam je la aku ada masa nak knit...

Lepas ni aku nak kena start knit projek baru... (^_^)


- Posted using BlogPress from my iPhone

Ulasan

  1. Subhanallah.. sungguh cepat akak mengait :) love the cardi!

    BalasPadam
  2. thanks Ery... mungkin sebab ni sweater budak, tu yang cepat siap =)

    BalasPadam

Catat Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Crochet Mermaid tail (crocodile stitch)

Knitted Long Cardigan

Order