Lacy cardigan & circular needle

Semantara menunggu yarn dari Turkey tiba, aku start satu projek baru...
Yarn yg aku tunggu ni untuk buat cardigan, order dari kak Siti....

Lacy cardigan ni aku buat utk diri sendiri...




Benang yang aku gunakan ialah benang brand Kartopu jenis Gonca 100% arkilik memang lembut yarn ni....




Ini plak circular needle brand ADDi aku beli online kat Da'knit saja nk try needle ni... Selalu aku guna KnitPro...
Needle ni lebih ringan dan mata nye tak brapa tajam...
Bila dah pakai ni mulalah berangan nak beli yang satu set... Yang macam ni...




Gambar ni aku ambik dari www.addineedleshop.com

Kalau ada duit terlebih nnt boleh la beli... (⌒▽⌒)



Projek baru needle pun baru... Heheh
Mula-mula guna needle ni agak kesat dan agak slow aku knit...




Dah lama2 lama sedap plak guna needle ni...
Kejap dah jadi panjang... (^_^)
Rasanye 2 buku benang cukup untuk buat cardigan ni ...
Panjang benang ni dalam 300++ meter...
cukup untuk buat cardigan utk org dewasa...



Ni pattern lace yg aku guna nama dia Little and Large Diamonds...

Aku ambik pattern ni dari buku ni...



Ok sampai sini dulu....o(^▽^)o

- Posted using BlogPress from my iPhone

Ulasan

Catatan popular daripada blog ini

Crochet Mermaid tail (crocodile stitch)

Knitted Long Cardigan

Order